Wednesday, March 16, 2022

Psitive covid finallyyyy

Assalamualaikum gais. sekarang sebenarnya dah pukul 12 tengah hari dan aku belum makan pape. Bangun untuk solat subuh then tidur balik then bangun tengok adik dah masak. Syukur Allah bagi aku adik sebaik itu. Aku bangun je tekak aku perit sangat sepatutnya dah hari ketiga covid. Entry aku yang lepas Me and three wishes nak pindah tu alhamdulillah aku dah pun berpindah di tempat kerja baru. Syukur. Tapi harini ade berita kurang baik la gais. boss aku marah kata aku lambat bagitau aku positive dan aku buat keputusan ikot kepala hotak aku sendiri tak berbincang dengan kawan kerja aku. Yes aku mengaku kesalahan aku yang part aku tak betul2 berbincang dengan rakan sekerja tapi at least aku ade tanya dalam group minta cadangan anything. tapi yang aku tak boleh terima adalah dia kata aku lambat bagitau aku positive. Sebenarnya, aku balik je dari klinik dapat result confrimation aku positive aku snap send kat dia. hari yang sama cume lambat beberapa minit . waktu ambik specimen air hidung aku pukul 5 petang. abistu masa aku tunggu result dan setel kat kaunter dan drive balik rumah. aku pergi sendiri takde siapa bawakkan aku. So adakah masih lambat info nya > tu je persoalan nya. Satu je aku senanya berfikir lah dalam keadaan aku sakit covid everything kau harus bertanggungjawab no matter how. even aku banyak appoinment pun aku sampai ignore je sebab kerja. Sampai ade nurse kata penyakit mata aku boleh buat buta so aku pun terpaksa on balik appoinment. Aku duduk kat Johor so appoinment shud be kat sg buloh. Ade banyak tarikh Hospital Sg Buloh kasi jadi haih nak mohon cuti satu hal. Aku haritu MRI pun payah nak mohon cuti. Senang cite bila kau banyak penyakiy memang agak sukar la bila kau kerja kerajaan. sebab apa sebab kita pegang tanggungjawab even kita sakit tanggunjawab tetap harus berjalan. Sebenarnya aku dah lama fikir bende ni. Aku fikir kalau bisnes aku sama income dengan gaji sekarang better aku quit kerja. Nanti penyakit aku semakin pulih aku akan carik pekerjaan lain. Aku percaya dengan rezeki Allah ada di mana-mana. Lots of love, Hada.

No comments:

Post a Comment