Monday, May 29, 2017

hello and assalamualaikum 2017 ! Setelah bertahun lamanya tinggal aktiviti blog ni harini dalam sejarah aku nak buat entry. Okay btw nak bagitau yang aku dah berusia 23 tahun 8 bulan. ohh lama lagi nak 24 jangan risau. Aku dah pun posting dan bekerja di sebuah sekolah yang berdekatan dengan Sri medan Batu Pahat oh ye memang hometown aku. Jujurnya aku mohon Melaka okay first choice untuk penempatan tapi Allah lagi tahu so aku ditakdirkan posting di hometown sendiri. ermm status ? yaa still single and hati belum terbuka lagi nak bercinta bagai. soo aku masih menikmati zaman jomblo gituu. kinda enjoy apa. so nanti tiba masa aku rerajin kan lah diri aku war warkan dalam blog ni bila tiba masa jumpa si bidadara (like ohmaigod). okayy. ni nak citer pasal self motivation. first sekali bila kita nak posting or start kerja dan berada di lapangan yang sebenar sebenarnya apa yang kita fikir ? yeah mestilaah feeling sooo confident and tak jemu motivate diri kan. ya ya ya bagus tuu. aku pun sama siap berdoa mintak mintak sekolah okat semua everyone everything goes welll as hell. tapiii takdir kau mana tahu kan. and of course satu bende yang kau boleh rilek lapang dada bila dapat tahu sekolah tu KURANG MURID !
okay aku memang rasa sangat lega. Tapi tup tup rupanya kau ganti seorang cikgu yang berkaliber dalam sekolah tuu so aku kind of terkejut beruks sebab kerja dan jawatan cikgu tu sangat banyak lah. so aku yang cikgu baru yang supernoobs and whatever loser ni memang rasa terhempap dengan apa semua tugas kau dapat. so slow slow aku try motivate diri aku oh ye honestly said aku menangis depan mentor aku sebab aku terkejut. yes aku ingat suatu masa kuliah ada sorang lecturer pesan kat kiteorang kalau dapat tugas lain selain daripada tugas kiteorg so kene pandai tolak baik-baik and guess what aku rasa bende tu masih segar lagi dalam ingatan aku tapi aku fikir apa taggapan cikgu-cikgu ni terhadap cikgu baru supernoobs macam aku ni kalau aku tolak. so aku hidup nak cari kawan bukan musush.. no no no. aku tak nak ade musuh. so balik bilik sewa apelagii kebanjiran ler so di situ aku kumpul kekuatan mesti semua ni ada hikmah aku cuba bangkit cuba tanam kekuatan dalam diri yang aku boleh buat. yes aku boleh buat. so buat sape sape yang pernah rasa down tu korang jangan mudah putus asa kalau korang nak meroyan ke nak menangis ke menangis la puas puas sebab lepas tu korang dapat senyum dengan kejayaan yang korang capai. Tuhan tu sentiasa ada dia dengar dia tahu apa dalam hati. ignore shitty people live your live to the fullest lovelies

No comments:

Post a Comment